Verdens fineste trening!

  • 05.09.2017 - kl.12:36

Jeg er så heldig at jeg har mulighet til å være hjemme med den lille jenta mi et år til, og da er du hun som kommer først. Ikke trening, men det betyr ikke at jeg ikke får trent. Selvsagt er det mye lettere å trene dersom man har barnevakt og kan forholde seg til kun seg selv. Men det er greit å vite at det finnes mange gode alternativer, selv om man har barn hjemme. 

Mine favoritt aktiviteter er fjellturer med bæremeis og styrketrening med baby som manual, disse kan man gjøre uendelige varianter utav. Hvor vil jeg helst trene? Ute. 

Selv om jeg er glad i å trene har jeg noen karv som kommer før og de kan variere fra dag til dag, det er for all del viktig for meg å ha en plan, men jeg blir ikke skuffet dersom jeg ikke forholder meg til den. Hvor viktig det er å forholde seg til målsettinger, kommer selvsagt an på målene, men hovedpoenget mitt er at dersom jeg skal trene må et par vesentlige ting være oppfylt. Det er blant annet søvn, dersom jeg føler meg litt trøtt og uggen, drar jeg selvsagt på trening, men dersom jeg har sovet 2-3 timer i løpet av en natt, er det ikke aktuelt en gang, det andre er mat.  

Det er viktig å lytte til kroppen, dersom man hele veien presser seg over evnet vil man bli utbrent og nedfor etterhvert. Og min viktigste oppgave er tross alt å være en god mor, ikke en toppidrettsutøver eller modell eller hva som helst annet. Dersom man er sliten, uopplagt og det som står i hodet kun er trening, fungerer iallefall ikke jeg som en god nok mor etter mine krav, dette vil selvsagt gå opp og ned uansett, og ofte vil man ikke nå opp, fordi ting er krevende og tungt, men man trenger ikke gjøre det tyngre. Da er det viktig å finne den gode balansen, trening er jo tross alt noe av det som også gir mest energi, men som kjent; "Alt med måte!"

-Andrea A

  • Kommentarer: 0
  • 05.09.2017 kl.12:36 | Kategori:Blogg

Andrea Arentz

Andrea Arentz

Jeg heter Andrea og studerer Idrettsvitenskap på HiL, jeg er ferdig med første året. I løpet av de to neste blir jeg utdannet bla. PT/ trener. Jeg har kurs fra NIH i Gruppetrener Basis og jobber for tiden med å bli serfisert instruktør i Koordinasjon og Koreografi. Jeg jobber som gruppeinstruktør på Spenst Lillehammer!

Instagram

Kategorier

Arkiv

Bloggdesign

Annonser

hits