Andrea Arentz

www.andreaarentz.blogg.no

Treningsuken som gikk 11.06.2017

Uken som gikk startet bra og endte dårlig, i følge treningsplanen i boken som jeg følger skulle jeg ha 4 treningsøkter, men jeg fikk bare gjennomført 3 av 4 fordi jeg ble syk natt til lørdag og i dag har jeg bare ligget inne. Heldigvis kunne Vilja sin onkel passe henne i dag, jeg forstår ikke hvordan man skal klare å ta vare på noen andre når man ikke kan ta vare på seg selv. Heldigvis har jeg mye støttende familie, som alltid stiller opp.

Jeg tror jeg har bihulebetennelse igjen, det er noe skikkelig dritt, feberen flyr opp og ned og jeg verker i hodet og resten av kroppen.

Det positive er at jeg fremdeles er skikkelig motivert og koser meg med å lage maten som står i boken, jeg føler virkelig at jeg investerer i helsen min, og det er veldig gøy. 

Jeg er også supergira på å komme igang med treningen igjen, men når jeg er syk, trener jeg ikke. 

Til uken skal svigermor være med på lasset også, så da skal vi kose oss på trening! Jeg gleder meg. 

 

-Legger ikke ved bilde i dag, snørra renner og jeg er blåsvart under øynene- 

Treningsprogram dag 1 05.06.2017

Dagen så langt har vært slitsom, det er ikke bare bare å få trent når du har ei lita ei på 7mnd..

Treningsøkta som skulle ta en time, tok tre timer og både før og etter trening har det gått i 100..

Bebis sover endelig, og jeg må opp å lage meg middag, men nå er det rett før jeg sovner.

Jeg har ikke hatt lyst på sjokkolade enda, det er vel og bra, fordi jeg spiser egentlig sjokkolade hver dag(nesten) det er så sinnsykt godt! Men nå skal jeg prøve å være 4uker uten, så får vi se om det går, eller om jeg sitter med melkesjokkoladen min i morgen kveld igjen..

Jeg er skikkelig inspirert og motivert om dagen, så nå skal jeg trøkke til så lenge det varer!

Det er så deilig å trene ute i temperaturer over 15 grader, det er bare til å hive seg rundt å komme seg ut!

Raskt i gang! 05.06.2017

Jeg fikk anbefalt en bok, den ser dere på bildet! I 4 uker fremover skal jeg teste programmet ti disse to damene og jeg gleder meg veldig. Jeg ønsker å bli flinkere til å spise regelmessig, lære meg nye sunne oppskrifter og komme inn i gode treningsrutiner, endringer som skjer visuelt vil bare være en bonus for meg. 

Dagen begynte med lime-vann og en god smoodie (oppskrift finner dere i boken) 



Det står et man skal veie og måle seg før man starter, i går gikk jeg på veken om morgenen og var 65,4 kg, jeg skal også ta mål rundt steder jeg ønsker å minske, dermed har jeg målt rundt "kosevalken" på magen/hoftene som er 85 cm og rundt lårene 56 cm

Det stod at dersom man har ganske gode vaner fra før kommer ikke de store resultatene like fort som hos utrente, men det viktigste er tross alt kontinuitet, så dette blir gøy! Målet er å gjennomføre og dette er faktisk et overkommelig program for meg, tror jeg! Det fine er at alt du skal gjøre og spise står til punkt og prikke i boken! 

Dette er Dag 1, ønsk meg lykke til!

Tankekraft: Positiv 05.06.2017

Jeg jobber hver dag med å bli den beste versjonen av meg selv, mer enn det kan jeg ikke kreve. Jeg må sortere tankene mine og verdiene mine, for å finne ut hva som er viktig for meg, og hva som gjør at jeg har det bra. 

Hver dag er ikke super en super dag, for dagene går opp og ned, slik er det bare. Dermed er det utrolig viktig å finne en balanse, finne ut hva som gjør meg glad og stabil. Kjæresten min er utrolig flink på disse temaene, det er nok fordi det berører idretten hans mye. 

Jeg har slitt med at jeg ikke føler jeg strekker til, gjør en god nok jobb, eller kommer meg fremover til tider. Det hjelper veldig å ha en liten solstråle i livet mitt som gjør meg glad hver dag, men jeg er min egen person også, og det er viktig at jeg har kontroll over min glede og mitt sinn. For en ukes tid siden følte jeg litt nedfor, da hjalp Mikko meg med å lage en pyramide som inneholdt hva det er som gjør meg flink, nå ser jeg på den hver dag!




Jeg velger selv: 

-Negativ eller  -Positiv 

Bananvafler 10.10.2015

I går kjøpte jeg meg vaffeljern fordi jeg har blitt så utrolig glad i bananvafler, jeg vil ikke anbefale å prøve min oppskrift selv om de ble ganske gode, fordi jeg bare slenger oppi litt av alt og smaker meg frem til de er greie. Jeg hadde oppi: 

2-3 dl Havremel

1 dl grovt hvetemel

en haug med bananer, etter hvor mye banan du ønsker, jeg er glad i mye bananer 

kanel 3 klyper 

vaniljekesam, jeg hadde vel oppi 2-3 ss 

vann, litt på måfå 

2 store egg  

Neste gang kan det hende jeg prøver noe helt annet for å se om det blir bedre, jeg er definitivt ingen kokk, men resultatet ble rimelig greit. 



Sommermesterskap 20.09.2015

Sommermesterskapet er i gang, kl 10.00 hoppet alle prøveomgang, Mikko hoppet 124 meter. Etter prøveomgangen var det tellende hopp som ble lagt til sprinten i går for å få et sammenlagtresultat for gårsdagen, det siste hoppet til Mikko var 130 meter og dette er tellende for det 10 km lange rulleskirennet som starter på Birkebeinerstadion kl 14.00 

Mikko starter som nr 6 1.12 bak så han ligger godt an før løpet, jeg gleder meg til å kunne heie på sidelinjen! Det skal bli fint når snøen kommer og det er sesongstart også, det har jeg sett fram til siden sesongslutt. 

Den yngre garden starter forresten 13.30 for dere som vil opp å heie! 







Skeikampen 11.11.2014

Dagen startet kl 08.00 med fire knekkebrød og avreise til Skeikampen. Der vi tok fatt skia og satte avgårde, min bedre halvdel satte avgårde iallefall. Jeg tok det i mitt eget tempo, med noen litt ustabile bein. Men det ordnet seg etterhvert, det ble runde på runde i kunstsnøen og solen. Det var helt greit herlig!

10.50 gikk jeg opp til Thon Hotell Skeikampen, et rimelig pent hotell invendig med koselige lokaler og Spa(hvor jeg tok veien) 50min herlig massasje hos ei hyggelig svensk dame. Veldig flink!

Massasjen var utrolig behagelig/vond ettersom hele øvre del av ryggen var full med knuter. Sånn går det når man ikke tøyer ut.

Etter massasjen og en tur i boblebadet inne i den herlige spaavdelingen gikk vi til lunch, et stort utvalg av nydelig mat!

Dermed var dagen vår på Skeikampen over og vi kjørte fornøyde hjem til Lillehammer!

Lyst å gå på ski og ta massasje som "afterski" i spaet til Skeikampen klikk her: Skeikampen

Resten av dagen har jeg filmet teknikk i Håkonshall og vært i middagsbesøk. Dette var en fin dag!

-Andrea

Om meg

Andrea Arentz

Jeg heter Andrea og studerer Idrettsvitenskap på HiL, jeg er ferdig med første året. I løpet av de to neste blir jeg utdannet bla. PT/ trener. Jeg har kurs fra NIH i Gruppetrener Basis og jobber for tiden med å bli serfisert instruktør i Koordinasjon og Koreografi. Jeg skal snart begynne som gruppeinstruktør på Spenst!

Søk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no